Neviem ako to chodí na iných sociálnych sietiach, takže preto opisujem Facebook a shopping centrum si vyberte aké chcete 🙂

Prečo shopping centrum ? Pretože tam všetci chodíme nakupovať. Myslíte si, že zadarmo? Určite nie, pretože Vás to stojí to najcennejšie a to je Váš čas, takže platíte tou najväčšou devízou, ktorú nikde nezarobíte,  nikde ju nekúpite, za nič nevymeníte, lebo ho má každý presne určené množstvo. Takže jediné čo s ním môžete, je ho míňať 🙂

A čo to teda vlastne chodíme na ten FB nakupovať? No predsa informácie.

A aké informácie?

Rovnako ako obchodné centrá mali slúžiť na to, aby ste na jednom mieste nakúpili všetko, čo potrebujete, aj sociálne siete vznikali na to, aby ste sa dozvedeli informácie o svojich priateľoch.
A rovnako ako sa obchodné centrá postupne menili a ako v nich pribúdali rôzne atrakcie,  kiná, herne a neviem čo ešte všetko, tak isto sa zmenil a mení aj FB a pribúdajú stále nové a nové aplikácie, hry a pod.
A rovnako ako v obchodných centrách je dnes “všetko a nič”, hlavne ak niečo konkrétne zháňate, tak buď to nezoženiete, alebo musíte vynaložiť obrovskú námahu, kým nájdete, kde to majú
A tak isto je to na FB, ak chcete nejakú konkrétnu informáciu 🙂

Zdá sa Vám, že sa mýlim?

Ako to asi vyzerá?

Tak poďme na malú prechádzku po tomto FB shopping centre 🙂 Vezmite so sebou všetkých svojich priateľov a ráčte vstúpiť. Povedzme, že ste sa si dohodli stretnutie, aby ste sa porozprávali o tom ako sa kto má, čo má kto nové, čo kto robí , však viete, ako keď sa po čase stretnete s priateľmi a chcete sa o nich dozvedieť čo najviac.

Čo sa však stane ako prvé po tom čo vstúpite do FB centra? Ako prvé zistíte, že väčšina z Vašich priateľov sa rozbehne do všetkých tých obchodov, herní, kinosál a všetkého, čo je naokolo.Poviete si, fajn, nevadí, však si každý popozerá a navštívi čo ho zaujíma a potom si niekam sadneme a porozprávame sa.

Omyl, všetko je zrazu úplne inak 🙂

    • najprv začnú za Vami chodiť priatelia, ktorí sa nechali od nejakého obchodníka nabalamutiť, že vyhrajú nejaký tovar, ak k nemu dotiahnu čo najviac svojich známych. A tak Vás ťahajú z jedného obchodu do druhého v domnení, že takto majú väčšiu šancu niečo vyhrať. (Tu musím dať poznámku: Podľa môjho názoru sú všetky zdieľaj a vyhraj len čistou neplatenou reklamou, čím nechcem uraziť tých pár obchodíkov, kde skutočne niekto aj niečo vyhrá. Osobne však nepoznám nikoho, kto by fyzicky niečo vyhral)

 

    • ďalší Vás ťahajú do rôznych iných obchodov, aby Vám ukázali fotku niečoho, čo sa im páči, aby ste si vypočuli hudbu, ktorá sa im páči, pozreli si video, ktoré sa im páči, prečítali si noviny, ktoré sa im páčia, pozreli si tovar, ktorý sa im páči … atď. atď. atď. (doplňte si sami, čo všetko ešte)

 

    • potom sú tu priatelia “gambleri”. Tí od Vás zas chcú, aby ste si s nimi zahrali nejakú hru a je im jedno, že o týchto hrách nič netušíte a nezaujímajú Vás, aj tak Vás budú stále volať, aby ste im v tej hre s niečím pomohli, niečo pre nich vyhrali a pod.

 

  • no a nesmieme zabudnúť ani na tých, ktorí sa radi pristavujú pri stánkoch, kde za to, aby sa dozvedeli čo boli v minulom živote, či ako sa volajú v nárečí kmeňa Ubuntu atď., ochotne rozdávajú svoje osobné údaje kade-tade. No a samozrejme hneď sa za Vami rozbehnú s kartičkou s napísanou blbosťou, aby Vás presvedčili aké je to super, úžasné a obohacujúce a stačí len o sebe prezradiť všetky osobné údaje.

A niekde pomedzi všetko toto sa k Vám dostanú priatelia, ktorí Vám chcú povedať niečo o sebe, ukázať Vám nejaké svoje fotky a fotky rodiny, pochváliť sa s niečím, čo namaľovali, nafotili, napiekli, aký biznis rozbehli a o čo v ňom ide … Jednoducho povedať Vám to, kvôli čomu ste sa vlastne stretli, ukázať Vám niečo zo svojho života, niečo čo sa týka len ich.

Lenže Vy ste už zavalení všetkými tými informáciami predtým a tak len zbežne prelistujete fotky, jedným okom mrknete na upečenú tortu, druhým okom mihnete cez namaľovaný obraz, zo slušnosti poviete, že sa Vám to páči, o firme svojho priateľa po chvíli už len matne tušíte, že nejakú má, ale v čom to vlastne podniká si nie a nie spomenúť.

A možno sa s tým rozhodnete niečo urobiť a tak všetkým tým predchádzajúcim zakážete, aby Vás otravovali všetkými tými ponukami, fotkami, hudbou, videami. Áno, aj taká možnosť tu je, len potom zistíte, že tento zákaz je úplný. A tak, ak niekto z týchto ľudí má niečo nové, čo sa týka jeho samého,nejkú fotku, video, či čokoľvek iné, Vy sa to nedozviete.

Dá sa na tom niečo zmeniť ?

Aby sme niečo zmenili, musíme najprv pochopiť, že aj my máme v tomto centre svoj obchod. No a tu záleží už len na nás, ako ten obchod vyzerá, čo v ňom ponúkam, ako ho mám usporiadaný.

Takže je to na Tebe, či chceš vo svojom obchodíku ponúkať hlavne svoje výrobky, svoju tvorbu, svoje úspechy, alebo ho zaplníš samými cudzími vecami z iných obchodov.
Je len na Tebe, či si urobíš vo svojom obchode poriadok a bude pre všetkých prehľadný, alebo do neho nahádžeš všetko jedno cez druhé, len tak ako príde.
Lebo je len vecou času, kedy si Tvoji priatelia zhodnotia, či sa im u Teba páči, či im ponúkaš zaujímavý tovar, či sa u Teba dá vyberať s prehľadom, alebo Tvoj obchod prestanú navštevovať tak často, alebo ho úplne zakážu.

Ako si urobiť poriadok?

Tvojich skutočných priateľov určite najviac zaujímaš Ty. Takže im ponúkni to, čo chcú. Prezentuj seba, to čo robíš, to čo sa Ti podarilo, to s čím máš skúsenosť…
Je fajn, ak sa Ti niečo páči a chceš to ukázať aj ostatným. Len nezabudni, že ľudí zaujímaš Ty:

    • páči sa Ti niečo, čo vytvoril Tvoj priateľ? Tak to zdieľaj, ale prosím Ťa, napíš, že to je výtvor Tvojho priateľa, ktorého poznáš a opíš svoje pocity, svoj názor, svoju skúsenosť … lebo to je to, čo chcú vedieť Tvoji ostatní priatelia, nie len vidieť výtvor niekoho, koho možno ani nepoznajú.

 

    • páčia sa Ti nejaké cudzie produkty? V pohode, len si ich usporiadaj, aby keď niekto príde k Tebe, vedel, prečo to u seba máš. Urob si album s fotkami, ktoré sa Ti páčia a stiahni si ich tam, urob si album s videami, ktoré sa Ti páčia a ulož si ich. A potom daj zdieľať album a napíš k nemu svoje pocity.

 

  • niekedy sa udeje niečo, čo Ťa osloví, niečo dôležité zo sveta a pod. Ale pre živého Boha, načo je ostatným informácia, ktorú v ten deň dávajú všetky spravodajstvá a dobre, že ju nenájdeš aj v konzerve, ak ku nej nenapíšeš svoje pocity, alebo nedáš svoje vlastné fotky, či čokoľvek, čo sa týka Teba

V tomto zozname by som určite mohol pokračovať, ale každý si ho doplníte určite sami a nájdete množstvo riešení podľa seba, aby ten Váš obchod bol jedinečný a zaujímavý pre všetkých, čo pôjdu okolo.

A tak hor sa do

SHOPPING  MUSIC CINEMA BUSSINES (doplňte si sami ďalšie) WORD CENTRA FACEBOOK

Ráčte vstúpiť !

PS : Viem, nájdu sa ľudia, ktorí budú oponovať, že to tak nie je, ale berte to s nadsázkou a nie ako kritiku, len ako postreh 🙂

Krásny deň želám

Ak zaujalo, zdieľajte na:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Translate »